Jeroen - Werken bij Sherpa
Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Zo heb ik het gevoel dat ik blijf groeien!

Of het nou gaat om een kapotte lamp, een verstelbaar bed dat niet werkt of zwerfvuil dat opgeruimd moet worden, als medewerker bij het Technisch Facilitair Meldpunt krijgt Jeroen (1973) allerlei meldingen binnen. Samen met twee collega’s zorgt hij er vanaf de woonwijk in Baarn voor dat alle klussen opgepakt worden en alle facilitaire zaken binnen Sherpa soepel verlopen.

Wat houdt jouw werk in?

Mijn twee collega’s en ik vormen samen het Technisch Facilitair Meldpunt in de Sherpa-woonwijk in Baarn. Hier zorgen we dat alles bij Sherpa op rolletjes loopt! Bij ons komen alle storingen, meldingen en vragen van bewoners en begeleiders binnen. Je kunt het zo gek niet bedenken of wij regelen het: elektriciteit, lekkages, aanvragen voor het ophangen van lampen of schilderijen.

Maar ook zaken als cameraplaatsing voor toezicht, het aanvragen van verstelbare bedden en tilliften komen bij ons terecht. Extra leuk: we zijn elke dag aan het werk vanaf een fysieke balie in het hart van de woonwijk, waardoor meldingen ook door begeleiders met cliënten tijdens de wandeling samen worden gedaan. Daardoor kan ik vaak een praatje maken met de cliënten. Dat geeft een werkdag nog meer kleur!

Hoe kwam je bij Sherpa terecht?

Mijn vrouw werkt als begeleider bij Sherpa en zag een vacature voorbijkomen. Ze dacht meteen: dat is nou echt wat voor Jeroen! Ik werkte vroeger als ‘manusje van alles’ bij een beleggingsmaatschappij op de Zuidas. Nogal een andere plek dus! Op de Zuidas was ik naast de front- en backoffice, ook verantwoordelijk voor het facility en projectmanagement. Na negentien jaar wilde ik graag iets anders, zoals werken binnen een grote zorgorganisatie.

Deze functie bij Sherpa is mij op het lijf geschreven! Toen ik bij Sherpa binnenkwam, ben ik eerst begonnen op de servicedesk van de afdeling Leren & Ontwikkelen. Door bezuinigingen werd mijn contract helaas niet verlengd maar diende zich de kans aan om intern overstappen naar het Technisch Facilitair Meldpunt. Gelukkig maar, want ik wilde heel graag bij Sherpa blijven werken! Door hier meer met techniek bezig te zijn, ligt deze plek mij beter. Hier word ik echt blij van!

Hoe krijg je de kans je te ontwikkelen in je werk?

Vanuit Sherpa krijgen we GoodHabitz aangeboden, een platform waar je allerlei online trainingen kunt volgen. Daar staan allemaal leuke, diverse en laagdrempelige cursussen met video’s, vragen en oefeningen op. Echt een leuke manier om je te ontwikkelen op allerlei vlakken! Ik ben nu een Excel-cursus aan het volgen, om het programma echt goed in de vingers te krijgen. Ik zou in de toekomst graag nog meer trainingen willen volgen die bij mijn functie passen. Zo heb ik het gevoel dat ik blijf groeien!

Wat maakt je gelukkig in je werk?

Afwisseling in mijn werk is iets waar ik echt naar op zoek was. Nou, die krijg ik bij Sherpa volop! Ook vind ik het contact met de collega’s en de cliënten leuk. Dat geeft iedere dag een stukje extra plezier. Ik voel me écht nuttig in mijn functie. Ook word ik gezien en wordt mijn werk gewaardeerd. Het is zulk dankbaar werk! En niet onbelangrijk: mijn werk is goed te combineren met mijn privéleven. Als parttimer heb ik een driedaagse werkweek en doordat we verantwoordelijkheden op het meldpunt met z’n drieën kunnen delen, neem ik mijn werk niet mee naar huis.